Sklep modelarski Szczecin - dystrybutor HB, MST, Yokomo, Sakura, Mugen Seiki, Tetsujin, GS Racing, KillerBody

Koszyk:
0,00
Home News › Test - model zdalnie sterowany HPI BULLET ST Flux

Test - model zdalnie sterowany HPI BULLET ST Flux ‹ Wszystkie aktualności

Data:
Testowany model
Model zdalnie sterowany BULLET ST Flux

Cel testu
Porównanie osiągów modeli w skali 1:10. Samochód HPI Bullet ST Flux oparty na podwoziu Lightning 10 to sprawdzona i bardzo trwała konstrukcja projektowana pod napęd spalinowy. Ciekawiło nas jaki będzie stosunek wagi do mocy nowego zestawu bezsczotkowego zamontowanego na pokładzie Bulleta. Na uwagę zasługuje niska cena modelu HPI Bullet ST Flux

Specyfikacja techniczna modelu

Testowany model Bulleta był wersją standardową, taką jaką otrzymuje każdy klient decydując się na zakup tego samochodu z naszego sklepu RC Koszalin. Dosłownie model został odpakowany na zawodach wyposażony w pakiety LiPo 7,4V 2S 4000 a później 5000 mAh z oferty RC Koszalin. Nie wprowadzaliśmy żadnych ulepszeń ani nie stosowaliśmy żadnych mechanicznych części opcjonalnych. Jedyna modyfikacja dotyczyła aparatury i odbiornika które wymieniliśmy na zestaw N4Q24S w celu zapewnienia większego zakresu regulacji mocą zestawu bezszczotkowego.


Treningi i Eliminacje
Model przejechał trzy rundy wyścigów. Od samego początku prowadził się bardzo poprawnie. Na uwagę zasługuje praca zawieszenia która w połączeniu z sporych rozmiarów kołami dawała kierowcy Bulleta pewną przewagę nad konkurentami. Tym razem tor zbudowany został na trawniku i modele Buggy i Truggy z mniejszymi kołami miały nieco trudniejsze zadanie. Zdecydowanie można więc uznać te właściwości modelu za jego zaletę.

Pomimo nieco większych kół i wyższego zawieszenia model nie wykazywał tendencji do wychylanie się na zakrętach i pozwalał na bardzo dynamicznie prowadzenie również przy ostrych nawrotach.

Zestaw napędowy nie ustępował niczym konkurencji w efekcie trochę żałowaliśmy że nie mieliśmy pod ręką pakietu 3S o napięciu 11,1 V który dodał by silnikowi jeszcze więcej mocy.

Awarie w czasie treningów i eliminacji
Model nie doznał żadnych uszkodzeń mechanicznych. Nie wymagał również poprawek setup-u i ustawień w czasie wyścigu.

Wyścigi finałowe
Od samego początku model RC spisywał się bardzo dobrze na tle konkurencji startującej modelami D4, Firestorm, Strada itd. Testowany model HPI Bullet ST Flux przebrnął wszystkie rundy kwalifikacyjne i dotarł, aż do finału bez awarii.

W czasie całodniowych zmagań, model ukończył wszystkie wyścigi. Podczas przeglądu po zawodach serwis nie stwierdził również żadnych uszkodzeń wewnętrznych układu przeniesienia napędu. Zębatki dyferencjałów jak i cały układ przeniesienia napędu był w stanie idealnym.

Model doskonale trzymał się nawierzchni toru i nie miał problemów z pokonywaniem przeszkód i skokami przez tzw. hopki.

Wnioski
Celem tego testu było sprawdzenie wytrzymałości mechanicznej modelu i możliwości w rywalizacji z innymi pojazdami w klasie. Zawodnik testujący model zajął w generalnej klasyfikacji imprezy trzecie miejsce. Został pokonany przez Alana Bęckiego – model Firestorm i Dariusza Stafanowicza – model HB D4.

Znając już model Bullet w wersji Flux uważamy że będzie to godny następca modelu MT2 jednocześnie mocniejszy i trwalszy, przygotowany do rywalizacji w jeszcze trudniejszych warunkach.

‹ Powrót